вторник, 13 май 2014 г.

ДОНКО НАЙДЕНОВ - В капана на неизвестното



АВТОР: Донко Найденов
ЗАГЛАВИЕ: В капана на неизвестното
ИЗДАТЕЛСТВО: Антос
Година: 2011
Страници, меки корици: 120
Жанр: Хорър
Рейтинг в GOODREADS: 4.62 / 5 от 8 гласували



Донко Найденов е добре познато име що се отнася за хорър. Вървящ по стъпките на своите любимци Лъвкрафт, Кинг и Кунц, той сътвори доста силни произведения през годините, откакто следя творчеството му. 

Първата ми среща с Донко беше на страниците на антологията "До Ада и назад", където авторът се представяше с "Проклятието на старата къща". Много силен разказ, написан майсторски и въздействащ силно върху съня и здравия разум. После, впечатлен от писателския му талант, се запознах със сборника с новели "Ударите на съдбата", който направо ме отвя със своята първичност и готическо звучене. По щастливо стечение на обстоятелствата (и на Съдбата навярно) имах удоволствието да работя заедно с Донко по последния му сборник "Отвъд страха", който се прие доста добре от читателите. Там той показа и един друг свой талант - да пише чудесни трилъри. 

Трябва да призная, че се чувствах неудобно, че бях изчел всички съвременни разкази и новели на Донко, а не се бях запознал с първата му излязла книга - "В капана на неизвестното". Получих я като подарък от самия автор, за което съм му много благодарен. Подходих към нея плахо, защото знаете, че първите произведения на любимите ни автори не винаги са толкова добри, колкото очакваме (и се надяваме). За щастие обаче опасенията ми бяха напразни. Разказите в този сборник са толкова силни, че гордо могат да се наредят до известните в жанра имена. Ето го и съдържанието:

1. „Загадката на странните дни“
2. „Зловещото наказание“
3. „Неизвестен враг“
4. „Тайната на живота“
5. „Погребан жив“
6. „Сиборгския некропол“
7. „Възмездието“

Да, на моменти личи необработеният стил на автора и неуверените му идеи, но това подсилва чара на произведенията и те веднага стават любими на читателя. Донко има способността да хипнотизира. Трябва да призная, че дори и творбите му, които са били в необичани от мен теми, са ме впечатлявали със своята детайлност и добра постройка. Нямам любимо произведение от този сборник, защото всичките ми харесаха еднакво много. Жалко е, че малко хора, които обичат жанра хорър, четат български автори. Ако обаче се престрашат, мога да препоръчам няколко и Донко определено е един от тях!

Оценка: 10/10

Няма коментари:

Публикуване на коментар